poniedziałek, 2 marca 2020

Newquay - miasto surferow

Stwierdzenie, że "nad angielskim morzem zimą łeb Ci urwie" nie wzięło się znikąd. My jednak postanowiliśmy zaryzykować. Na pierwszą rocznicę ślubu wybraliśmy się do jednego z najsłynniejszych angielskich miast - miasta surferów.



Szybki wypadzik, jedynie 4 dni... Pomijając fakt, że dojazd tam w jedną stronę zajmuje sześć godzin 😂 Czyli praktycznie z urlopu robią się dwa dni. Głupie pomysły jednak rządzą. To Adrian wpadł na pomysł by spędzić ten dzień gdzieś z dala od domu... Nie sądził jednak, że ja znajdę hotel aż tak daleko!

Wybraliśmy się do Kornwalii a dokładnie do Newquay. Mieszkając w UK żartem byłoby nie zaliczyć tej części wyspy! Co prawda nie mamy lata ani pięknej pogody, wręcz nawet monsun nas dopadł ale... Czy to napewno był dobry pomysł jechać nad angielskie morze w lutym?


Pomimo odległości zdecydowanie tak 🙃 Zresztą dla mnie osobiście zawsze warto jechać nad morze 😍 Dodatkowo tym razem jechała z nami nasza Lily - pies kochający plażę. Musielibyście widzieć tą radość jak na nią wpadła 😂 Az człowiek sam się uśmiecha widząc takie szczęście ❤️🐕 Zdecydowanie wolałabym tam jechać latem, jednak ślub braliśmy zimą więc nic z tego 😂 I tak, wiem że mogłam wybrać inny a do tego bliższy kierunek... Wiem.



Czy pogoda nam dopisała? Nie było źle. Zawsze mogło być gorzej. Opady były ale małe. Wiatr? Był. W pewnym momencie taki, że mało mnie nie podniosło. Musiałam sporo walczyć by się utrzymać! Założenie jednak dobrych kilku warstw na siebie nie pozwoliło mi się rochorować co jest dużym plusem.


Centrum miasta nie jest duże. Lekkim spacerkiem główny deptak idzie przejść dojść szybko. W sumie to same bary i restauracje w większości, kilka kasyn (jak to w UK), piekarni j sklepów z pamiątkami. Miałam w planach zabrać Adriana do Aquarium ale...
  • po pierwsze nie mogliśmy tam dojechać samochodem - mimo, że jest to w centrum sądziłam że jedna z głównych atrakcji turystycznych będzie miała swój parking
  • A po drugie jak już doszliśmy pieszo i zobaczyliśmy jakie to małe... to nam się odechciało 😂


Tym razem więc nie zaliczaliśmy szczególnie jakoś atrakcji. Skupiliśmy się na spacerach, plaży (którą mieliśmy całkiem niedaleko) oraz zwykłym odpoczywaniu. W sumie każdy czasem potrzebuje takiego spokoju.




Najfajniejsze jednak (prawie) było zobaczyć surferów na żywo! Przyznam szczerze, że zawsze widziałam ich tylko w telewizji! A co było największym szokiem... Przecież ta woda taka lodowata i taki okropny wiatr a im się chce jeszcze do niej wchodzić i pływać??! Nie zrozumiem! Brrr!



Najlepszym jednak wspomnieniem będą walentynki. W tym roku najpiękniejsze! Wybraliśmy się do portugalskiej restauracji na kolację. Spodziewałam się zwykłej, takiej samej jak w inne dni jednak nic bardziej mylnego! Na miejscu przywitali nas szampanem i różą. Całe pomieszczenie było ozdobione różami i balonami, romantyczna muzyka grana na żywo w tle. Kolacja pyszna... aż myślałam, że pęknę 😂 Z własnego doświadczenia jesteśmy w stanie polecić wam restaurację Portuguese w Newquay! Co prawda nie jest tania, wręcz wydaliśmy tam jedna z największych kwot jaką do tej pory udało nam się zapłacić w restauracjach jednak jestem pewna, że te walentynki zapadną mi w pamięci na dłuuugo 🥰Warto było!


Jeśli uwielbiacie spacerować a do tego macie ukochanego czworonoga to zdecydowanie powinniście się wybrać do tego miasta 🙂 Ogromnym plusem jest ilość plaż a do tego na wszystkie psiaki mogą swobodnie wchodzić! Teren cudowny, z przepięknymi widokami i spora ilością szlaków turystycznych. Samym wybrzeżem można się wybrać na wielo kilometrowy spacer. Jeszcze w żadnym angielskim mieście nie widzieliśmy aż tylu psiaków 😍 a do tego szczęśliwych 😁


Koniec końców nie żałujemy. Uważamy, że zdecydowanie warto wybrać się w te rejony. Wręcz jest to punktem MUST BE. Daleko, to prawda lecz czegoś się nie robi dla spędzenia miło rocznicy 🥰 Wy jednak nie musicie wybierać się autem jak my - Newquay ma swoje lotnisko więc bez problemu się dostaniecie dużo szybciej! Zdecydowanie polecamy 🙂

A więc nie czekajcie! Kupujcie bilet i w drogę do Kornwalii 🙃

Zobaczcie również inne zakątki Uk:

Brak komentarzy: