czwartek, 22 lutego 2018

Wyprawa w góry

By udać się w podróż nie zawsze trzeba kupić bilet – czasem wystarczą przyjaciele z samochodem! :D Do tego wszystkiego wcale nie trzeba jechać daleko! Zaledwie 2 godziny drogi plus dobre towarzystwo i już dzień staje się warty wspomnień!

wyprawa w góry, wspinaczka na klimczok, szczyrk

Nie planowaliśmy w sumie żadnego wyjazdu będąc w Polsce jednak nasi przyjaciele już tak. Kierunek? Szczyrk ze wspinaczką na Klimczok!

zima w polsce

Był to niestety okres ferii szkolnych więc na ostatnią chwilę możliwość noclegu na miejscu graniczył z cudem. Jak już udało nam się coś znaleźć to ceny były kosmiczne (do tego stopnia, że cena pojedynczego noclegu równała się z tymi co płacę w Portugalii za tydzień pobytu). Uznaliśmy więc, że jedziemy na jednodniową wycieczkę. Na miejscu co prawda było dużo więcej możliwości niż w Internecie mogliśmy znaleźć jednak po całej wspinaczce każdy marzył jedynie o swoim własnym łóżku.
Korki, korki, korki, korki… cóż by w Polsce innego :D Dobre towarzystwo w samochodzie jednak rekompensuje wszystko. Jak już się widzimy co jakiś czas – temat do rozmowy przychodzi niemal natychmiastowo. Dojechaliśmy na miejsce szczęśliwie, niesamowicie łatwo udało nam się znaleźć miejsce parkingowe, przebraliśmy się w odpowiednie stroje i w drogę!

klimczok zimąśnieg w górach

Jak już pisałam wcześniej przy poście o Grenoble (tu) nie mam zbyt dobrej kondycji jeśli chodzi o chodzenie po górach – wręcz koszmarną i zawsze wszystkich spowalniam. Tym razem nie byłam sama – mojej przyjaciółce wcale nie idzie lepiej haha. Przyznać muszę, że świadomość iż nie jestem jedynym słabym ogniwem w grupie dodawała mi otuchy. Już na samym początku proponowałam jej, że może sobie darujmy, puśćmy chłopaków samych a my skoczymy na piwo do baru : ) - przyznaję, straszne lecz prawdziwe. Uczucie niemożności wzięcia oddechu nie jest wcale przyjemne ani nie należy do moich ulubionych. Nie poddałyśmy się jednak i wcale tego nie żałowałyśmy.
dwie przyjaciółki

Śniegu było co niemiara! W pewnych miejscach do kostek – w innych do kolan! Cudownie było mieć taką pogodę właśnie w czasie urlopu w Pl. Wspinaczka była cudowna a widoki jeszcze lepsze! Zdecydowanie częściej musimy się udawać na tego typu wyjazdy.
Szlak był niebiesko- czarny więc w niektórych momentach nie było łatwo. Daliśmy jednak radę! Zdobyliśmy szczyt bez żadnych utrudnień.
Przy samym szczycie znajduje się schronisko, można skorzystać z toalety, ogrzać się czy zjeść coś smacznego. Świetne miejsce na odpoczynek i nabranie sił w dalszą drogę w dół.

zdobycie klimczok

Trasę więc polecamy jak najbardziej dla wszystkich lubiących spacery po górach – nie koniecznie z małymi dziećmi ;) Wystarczy jeden dzień wolnego i wyjazd z rana by cudownie spędzić cały dzień na świeżym powietrzu z pięknymi widokami.

Więcej o podobnej tematyce znajdziecie poniżej: